fredag 2 mars 2018

I veckan

Så var det fredag igen, veckorna springer verkligen fram! 

Måndag och tisdag fick hästarna vara. Mina sämsta dagar att hinna med hästarna 🙈

I onsdags red jag Alfons. Bestämde mig för att ha bommar och hoppsadel för variation. Först var det travbommar på marken och sedan upp på pottorna. Sedan var det galoppbommar på marken och sedan pottorna. Oj, va Alfons tyckte det var roligt ❤

Han var fin när jag började inte så mycket motstånd som det brukar vara på onsdagar efter 2 sadelfria dagar, eller så är det i mitt huvud 🙈







Brioche fick vara även på onsdagen, vill jobba honom hela tiden men han ska hålla länge så håll händerna i styr. 

I går blev det inget för Alfons. Han har fått en liten svullnad i höger fram och är lite varm och svampig. Jag vill inte att det ska bli något stort så nu får han min en vecka med skritt och massa pharmalighting. Blev 2 ggr igår. 

Brioche skulle få lösgaloppera men tyvärr kom det en som skulle rida efter bara två varv så inte mycket. 

Idag fick Brioche dock galoppera. Så duktig han var! Han är inte alls laddad längre av att komma ner och få sträcka ut. Han är väldigt lyhörd och travar och galopperar väldigt bra på spåret utan att hoppa runt. Man märker verkligen att han rör sig i hagen. 

Alfons var fortfarande svullen och varm så det känns som ett bra beslut med lite paus och pharmalighta. 

Nu är det lite fredagslugn i soffan innan kvällsfodringen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar